wypadek przy pracy a umowa zlecenie

#1 2008-08-11 15:57:04
coolek88

Użytkownik

2008-08-11

proszę o pomoc. jestem ostatni miesiąc na umowie zlecenie, pracując w tartaku rozcięło mi dłoń. mam nalożone 7 szwów. kierowniczka mówi  że nie należy mi się żadne chorobowe po wypadku. czy ma rację?? czy jednak 100%?? nie jestem ani studentem; ani uczniem. zwykłym pracownikiem. wiem,. że odprowadzają za mni ZUS.

Uzyskaj wysokie odszkodowanie po wypadku samochodowym !
Nawet 100 000 zł !
Bezpłatna analiza - wyślij zgłoszenie >>>
#2 2008-08-11 22:00:07
Ewania

Ekspert (Wypadek przy pracy)

2008-01-12

Re: wypadek przy pracy a umowa zlecenie

Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych (Dz.U. nr 199, poz. 1673 z późn. zm.) stanowi, że za wypadek przy pracy uważa się (m.in.) nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną powodujące uraz lub śmierć, które nastąpiło w okresie ubezpieczenia wypadkowego z danego tytułu podczas wykonywania pracy na podstawie umowy agencyjnej LUB UMOWY ZLECENIA (...), do której zgodnie z Kodeksem cywilnym stosuje się przepisy dotyczące zlecenia.

Zleceniobiorca,który w okresie ubezpieczenia wypadkowego uległ wypadkowi, zgłasza wypadek zleceniodawcy, (z którym jest podpisana umowa zlecenia) a zleceniodawca  dokonuje ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy w karcie wypadku.

Obowiązkowemu ubezpieczeniu wypadkowemu podlegają osoby, które są objęte ubezpieczeniami emerytalnym i rentowymi, tzn. zleceniobiorcy wykonujące pracę w siedzibie lub miejscu prowadzenia działalności zleceniodawcy.
Istotne jest to, gdzie było wykonywane zlecenie – czy tym miejscem była siedziba lub miejsce prowadzenia działalności zleceniodawcy.

Jeśli tak to, zleceniodawca powinien odprowadzać składki m.in. wypadkowe .

A jeśli były odprowadzane składki wypadkowe, to zlecenbiodawca musi sporządzic Kartę Wypadku.